Translate

Aγία Πετρούπολη (St. Petersburg)



Η Αγία Πετρούπολη, το λιμάνι του Βορρά στη Βαλτική που χρειάστηκε χιλιάδες εργάτες για να οικοδομηθεί λόγω του ελώδους εδάφους, μεγαλόπρεπη και με αμέτρητα μνημεία, είναι η πόλη που σε αναστατώνει. Τι να πρωτογράψεις και τι να αφήσεις; Να μιλήσεις για τα αξιοθέατα που ενδιαφέρουν τους τουρίστες; Για τη διασκέδαση ή τη νυχτερινή ζωή; Να μη μιλήσεις για το βαρύ λογοτεχνικό παρελθόν της;

Mε τις ελάχιστες φωτογραφίες που  βρίσκονται μπροστά σας θα πάρετε μονάχα μια γεύση από αυτή την υπέροχη πόλη. 





Η Αγ. Πετρούπολη δικαιωματικά αξίζει τον τίτλο της Βενετίας του Βορρά με 68 ποτάμια, κανάλια και μικρά ποταμάκια, διέσχισαν την πόλη και διαμόρφωσαν 42 νησιά.


Χειμερινό Ανάκτορο ( Εrmitage)

 

Το χειμερινό ανάκτορο. Ένα δείγμα του ανεπτυγμένου ρωσικού μπαρόκ φτιαγμένο από τον αρχιτέκτονα Φρανσέσκο Βαρθολομαίο Ραστρέλι κατά τα τέλη του 18ου αιώνα. Είναι το 5ο ανάκτορο χτισμένο σε αυτό τον τόπο και με το οποίο αρχίζει η διαμόρφωση συμπλέγματος καταπληκτικών μεγαλωδών οικοδομημάτων το οποίο τώρα απέκτησε πια παγκόσμια  φήμη και αποτελεί το κρατικό Ερμιτάζ. Στην κάθε πρόσοψη ο Ραστρέλι παρείχε τη δική της ανεπανάληπτη εμφάνιση. Με αυτό τον τρόπο τα αγάλματα που στηρίζονται στους κίονες είναι σα να πετούν στα σύννεφα προσδίδοντας έτσι στην πρόσοψη μια ιδιαίτερη κομψότητα και μεγαλοπρέπεια. Στο κέντρο συγκεντρώθηκε το μεγαλύτερο μέρος των κιόνων. 

 

Από την πλευρά της γωνίας των ανακτόρων το  κεντρικό μέρος του κτιρίου προβάλλεται μπροστά. Ζωοφόροι και άλλες γλυπτικές παραστάσεις κοσμούν τα παράθυρα. Από την κεντρική είσοδο έμπαιναν κατά τις γιορτές οι άμαξες. Η έκτασή του φτάνει στα 10400m2, περιλαμβάνει  1500 αίθουσες και 1886 πόρτες, 1945 παράθυρα και  117 σκάλες! 


Τα ανάγλυφα πάνω στα παράθυρα, διαφοροποιούνται το ένα από το άλλο. Στην άκρη της στέγης του ανακτόρου στέκονται 90 αγάλματα αρχαίων θεών και 40 τεράστια αγγεία. Ξεχωριστό ρόλο στη διακόσμηση του κτηρίου παίζει η τρίχρωμη βαφή του, κοινή πράσινη βάση και λευκοί κίονες και  επιχρυσωμένα κοσμήματα.Το 1764 η Αικατερίνη η 2η αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική της πινακοθήκη και στο χειμερινό ανάκτορο μεταφέρθηκαν οι πρώτοι πίνακες ζωγραφικής κυρίως τα έργα των Ολλανδικής και Φλαμανδικής σχολής. 

 
Το γλυπτό αυτό έχει ξεχωριστά χαρακτηριστικά.Βλέποντάς το από πίσω νομίζει κανείς οτι πρόκειται για άντρα. Βλέποντας όμως το πρόσωπο από μπροστά,ανατρέπεται η προηγούμενη εικόνα.

Το παιδί και το δελφίνι.

Το παλαιό Ερμιτάζ και το παλαιό θέατρο του Ερμιτάζ συνέδεσε ο αρχιτέκτονάς του με μια ελαφριά αψίδα .Εντυπωσιακές είναι και οι φιγούρες των ατλάντων που κοσμούν συγκεκριμένο σημείο στο Ερμιτάζ. Στην αρχή το Ερμιτάζ ήταν μουσείο του χειμερινού ανακτόρου το οποίο σήμερα διαμορφώθηκε στο γνωστό Ερμιτάζ. Αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου και στεγάζεται σε 333 εκθεσιακές αίθουσες. Στεγάζει 2700000 εκθέματα. 


Αν θελήσετε να δείτε όλα τα εκθέματα και δαπανόντας περίπου 10 δευτερόλεπτα για το κάθε ένα, θα χρειαστείτε περίπου τρείς μέρες για να ολοκληρώσετε την επίσκεψη. Δεν γνωρίζεις πραγματικά τι να πρωτοφοτογραφήσεις!

Λέγεται ότι ο επισκέπτης θα χρειαστεί εννέα χρόνια για να σταθεί μόλις ένα λεπτό σε καθένα από τα εκθέματα του μουσείου, που είναι τοποθετημένα σε 400 αίθουσες, και θα πρέπει επίσης να διανύσει 20 χλμ. (!) για να τα επισκεφθεί όλα.

Αριστερά βλέπουμε την απεικόνιση της Ψυχής και του Έρωτα. Ένα ακόμη γλυπτό που αξίζει την προσοχή σας. Είναι τόσο ζωντανό....






Η κλίμακα του Ιορδάνη

 

 Ονομάστηκε κατ' αρχάς «Κλίμακα των Πρεσβευτών», αφού οι πρεσβευτές των ξένων χωρών οδηγούνταν στα ενδότερα δωμάτια για ακρόαση από αυτήν. Κατασκευασμένη κατά τον 18ο αιώνα, πήρε και το όνομα «Κλίμακα του Ιορδάνη», επειδή τα Χριστούγεννα η αυτοκρατορική οικογένεια και οι ευγενείς μετέβαιναν στον Νέβα όπου κοβόταν μια τρύπα στο πάγο γνωστή ως Ιορδάνης, προκειμένου να γίνει η τελετή της καθιέρωσης των υδάτων.




Την εποχή του Ραστρέλι η σκάλα ήταν ξύλινη και οι κολόνες από ροζ τεχνητό μάρμαρο. Μετά την πυρκαγιά του 1837, ο αρχιτέκτονας Βασίλι Στασόφ προσπάθησε να κρατήσει τον μπαρόκ χαρακτήρα του Ραστρέλι στη διακόσμηση και αντικατέστησε τις κολόνες με γρανιτένιες. Αξίζει να σταθείτε για λίγο, για να θαυμάσετε την πανύψηλη οροφή με την τοιχογραφία, καθώς και τους λευκούς περίτεχνα διακοσμημένους τοίχους στολισμένους με επίχρυσα γυψώματα, ραβδώσεις και αγάλματα.





Απέναντι από το χειμερινό ανάκτορο βρίσκεται το κτήριο του γενικού επιτελείου Στρατού που οικοδομήθηκε σύμφωνα με το σχέδιο ενός άλλου αρχιτέκτονα του Κάρλο Ρόσι ο οποίος δυσκολεύθηκε να το ολοκληρώσει και αναγκάστικε να κάνει αλλαγές στους δρόμους. Η άμαξα της νίκης  στολίζει την αψίδα και συμβολίζει τη νίκη της Ρωσίας το 1712.

Η γρανιτένια στήλη στο κέντρο, στέκεται σε ένα πόδρο χωρίς καμία κόληση εξαίτιας του βάρους της και τις ακριβείς αναλογίες. Η πλατεία των ανακτόρων αποτελεί και το κέντρο της πρωτεύουσας. 


Μνημείο μεγάλου Πέτρου


Κάθε καινούρια προσωπικότητα και κάθε εποχή άλλαζαν την εμφάνιση της πόλης αλλά τίποτε δεν κατάφερε να αλλάξει το πρόσωπό της, το οποίο προβάλλεται έντονα μέσα από την επιχρυσωμένη διακόσμηση, τις κόκκινες σημαίες και την ψυχή της ενσωματωμένη στο χάλκινο καβαλάρη. Το μνημείο του μεγάλου Πέτρου ο οποίος σήκωσε για μια στιγμή τον ίππο του Νεβά και έμεινε ακίνητος για αιώνες. Το μνημείο αυτό αποτελεί την ψυχή της Πετρούπολης.

Είναι απέραντη η δύναμη του λαού που τη δημιούργησε. 








Ναός του Αγ. Ισαάκ


Ένα από τα πιο μεγαλειώδη οικοδομήματα της Αγ. Πετρούπολης είναι ο ναός του Αγίου Ισαάκ που κατασκευάστηκε στο όνομα του αγίου Ισαάκ Δαλμάτσκιν. Στις 30 Μαίου είναι η ημέρα μνήμης του αγίου και των γενεθλίων του μεγάλου Πέτρου. Το 1816 ο Αλέξανδρος ο 1ος ανέθεσε σε ένα νέο γάλλο αρχιτέκτονα τον Ογκιουσρι Κάμου Φεράν να επεξεργαστεί ένα σχέδιο του ναού ο οποίος κατασκευαζόταν κατά τη διάρκεια 40 χρόνων.


 Στο βαλτοτόπι έβαλαν 10762 στύλους με 120 γρανιτένιοι κίονες να στολίζουν το κτίριο. Οι μεγαλύτεροι από αυτούς έχουν βάρους στους 144 τόνους. Για την εγκατάσταση κάθε κίονα χρειάζονταν μόνο 45 λεπτά. Το κτίρι έχει μορφή ισόπλευρου ελληνικού σταυρού με δύο στοές με 16 κίοντες.


Πάνω στο ναό υψώνεται το τύμπανο με επιχρυσωμένο τρούλο και 8εδρο φανάρι. Το ύψος του ναού ανέρχεται στα 101,5μέτρα. Για το επιχρύσωμα του τρούλου χρειάστηκαν 100 κιλά χρυσό. 



Στις στοές του ναού εγκαταστάθηκαν τα αγάλματα των 12 αποστόλων. Τα κλειδία που κρατά ο απόστολος πέτρος συμβολίζουν την είσοδο στη βασιλεία των ουρανών ενώ το ξίφος του αποστόλου Παύλου την σταθερή πίστη στο Χριστό. Όλα τα αετώματα είναι στολισμένα με ανάγλυφα. 





Από την άλλη πλευρά της πλατείας θα δείτε το αριστοκρατικό ξενοδοχείο Αστόρια και το άγαλμα του έφιππου Νικολάου Α' που φιλοτεχνήθηκε από τον Πιοτρ Κλοντ με ανάγλυφα στο βάθρο από την περίοδο της βασιλείας του.


Λεωφόρος Νιέφσκι  


Δεν υπάρχει τίποτε καλύτερο από τη λεωφόρο αυτή. Αμέσως αισθάνεσαι τη μυρουδιά του περιπάτου. Είναι η κοινή συγκοινωνιακή αρτηρία της Πετρούπολης.Αρχικά οι δρόμοι χτίστικαν με την προυπόθεση ότι είναι πλατιοί για να χωρούν αρκετά άλογα και άμαξες. Μια τέτοια προοπτική άρχισε από το 1815. Υστερα από 4 χρόνια η λεωφόρος συνεχίστηκε μέχρι τη σημερινή πλατεία επανάστασης όπου συνδέθηκε με το δρόμο. Χτίστικε από τους καλόγερους της  μονής Λαύρας του Αλεξάνδρου Νιέφσκι. 


 Με πέντε στάσεις του μετρό επί της λεωφόρου, θα επισκεφτείτε αξιοθέατα όπως η Παναγία του Καζάν, το Ρωσικό Μουσείο, το θέατρο Αλεξαντρίσκι, το παλάτι Μιχαηλόβσκι, το ανάκτορο Στρογκανόφ, αλλά θα περιηγηθείτε και σε πολλά ιστορικά μεγάλα κτίρια, αμέτρητα καταστήματα, εστιατόρια και καφέ μαζί με πλήθος κόσμου. Ο Δρόμος της Ανεξιθρησκίας είναι ακόμα ένα προσωνύμιο της Νέφσκι Προσπέκτ λόγω των διαφόρων δογμάτων εκκλησιών που κτίστηκαν κατά τον 18ο αιώνα.






Το 1838 ο δρόμος πήρε την επίσημη ονομασία. Για τρείς αιώνες η λεωφόρος ξαναχτιζόταν και ανανεωνόταν υιοθετώντας στοιχεία από τον κάθε αρχιτέκτονα.

Πάνω στην αστυνομική γέφυραΤο ανάκτορο Στρογκανόφσκι αποτελεί από τα πρώτα πέτρινα κτήρια στη Νιέφσκι.

Για τους ντόπιους η ωραιότερη λεωφόρος του κόσμου, ο Δρόμος της Μεγάλης Προοπτικής, μήκους 4,5 χλμ., απλώνεται κατά μήκος μιας σειράς μικρών νησιών: Αντιραλτέισκι, Καζάνσκι, Σπάσκι και Μπεζιμιάνι, καταλήγοντας στην πλατεία Αλεξάντρ Νέφσκι.

























Το κτίριο με τις μπάλες (γή και Άτλαντας)είναι το κτίριο του οίκου του Βιβλίου που χτίστηκε στις  αρχές του 20ού αιώνα. Έχει ένα χαρακτηριστικό γυάλινο θόλο.



Γέφυρα Αντίσκοφ 

 

Mετά την πλατεία του Οστρογκόφσκι η λεωφόρος Νιέφσκι περνάει από τη γέφυρα Αντίσκοφ,πάνω από το ποτάμι Πατάνκα.Στη γέφυρα αυτή βρίσκονται οι διάσημοι δαμαστές των αλόγων σχεδιασμένοι από το γλύπτη Πιέτρ Κάρλοβιτς Κλον, ο οποίος διακόσμησε και τη γέφυρα. Τέσσερα αγάλματα λοιπόν δυναμικά και εκφραστικά. 




Σε ένα από τα αγάλματα η πάλη μεταξύ αλόγου και ανθρώπου φτάνει στα άκρα, όπου το άλογο μετα βίας ορθώνεται όρθιο(πλήρως) μετά την επέμβαση του δαμαστή με τα χέρια του στα χαλινάρια. Το έργο αυτό προσέδωσε και την παγκόσμια φήμη στο γλύπτη. 





Παναγία του Καζάν


Απέναντι εντυπωσιάζει ο καθεδρικός ναός της Παναγίας του Καζάν. Στο ναό σώζεται η εικόνα της Παναγίας του Καζάν. Ένα από τα σημάντικότερα ιερά του Ρωσικού λαού. Ο αυτοκράτορας Παύλος ο 1ος είχε μια έμμονη ιδεά της οικοδόμησης στην πετρούπολη για ένα ναό που θα έμοιαζε με τους Ρωμαϊκούς. Το 1800 ενέκριναν το σχέδιο του αρχιτέκτονα Αντρέι Βορονίχιν, πρώην δούλου του πρίγκηπα Στρογκάνοφ.

 

Σύμφωνα με τους χριστινανικούς κανόνες, ο βωμός του ναού έπρεπε να είναι προσανατολισμένος στην Ανατολή. Η μπροστινή κιονοστοιχία κάνει το έργο αυτό να μοιάζει με το ναό του Αγ. Πέτρου στη Ρώμη. Οι δύο πτέρυγες ανείγουν την κεντρική είσοδο στο ναό όπου αποτελεί μια στοά κορινθιακού ρυθμού με ένα αέτωμά επάνω της.Στις κόγχες και τις δυο πλευρές της θύρας στέκονται αγάλματα. Ένα από αυτά είναι και του Αγίου Ανδρέα του Αγίου Ιωάννου Βαπτιστή και του Αγίου Νιέφσκι.
 


Ο καθεδρικός στολίζεται από μαρμάρινες κολόνες, πολυελαίους, τοιχογραφίες και ανάγλυφα καθώς και το επίχρυσο εικονοστάσιο του Ιβάν Ζαρούντνι. Σήμερα το συγκρότημα κατακλύζεται τόσο από ηθοποιούς με βεστιάριο που με ένα μικρό φιλοδώρημα σας μεταμορφώνουν σε ευγενείς με κοστούμια εποχής όσο και με λουομένους (τους καλοκαιρινούς μήνες) της παρακείμενης παραλίας.

 
Ετσι, σε αυτή τη χαρούμενη ατμόσφαιρα είναι δύσκολο να φανταστείς τους εκατοντάδες ανθρώπους που πέθαναν από τις κακουχίες κατά την ανέγερσή του.




 
τμήματα από το κτίριο της πρώην αστικής Βουλής 


Μνημείο της μεγάλης Αικατερίνης

 

 Από τη λεωφόρο Νιέφσκι ανοίγεται ένα μεγάλο θέαμα στο κτήριο του θεάτρου  Αλεξαντρίνσκι. Η πλατεία μπροστά στο θέατρο θυμίζει μια τεράστια θεατρική αίθουσα στο κέντρο της οποίας εγκαταστάθηκε ένα μνημείο μεγάλης Αικατερίνης. Η Αικατερίνη σαν ηρωίδα μιας τραγωδίας,με μια κορώνα στα χέρια, στέκεται σε ένα στρόγγυλο βάθρο περικυκλωμένη από εγκεκριμένους πράκτορες της εποχής. Το μνημείο σχεδιάστηκε από έξοχους γλύπτες.


Το μνημείο εγκαινιάστηκε το 1873.Το θέατρο σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Καρλ Ρόσι και υψώνεται σαν ναός.
 μοναδικότητα του έγκειται στο ότι όλοι οι δρόμοι οδηγούν σε αυτόν.Αξίζει ακομη να δείτε και την πλατεία των τεχνών(κτίριο Μιχαέλοφσκι), δημιούργημα του ιδίου αρχιτέκτονα Ρόσι.


Ιερός Ναός Αναστάσεως του Σωτήρος

 

Από τα σημαντικότερα μνημεία της πόλης, η μεγαλοπρεπής εκκλησία που δεσπόζει στο κανάλι Γκριμπογέντοφ κτίστηκε σε ρωσικό αναγεννησιακό αυτοκρατορικό ρυθμό με συνδυασμό πολύχρωμων διαφορετικών υλικών, στο σημείο όπου δολοφονήθηκε ο τσάρος Αλέξανδρος Α' την 1η Μαρτίου 1881. Ο διάδοχος Αλέξανδρος Γ' προκήρυξε διαγωνισμό, τον οποίο κέρδισαν οι αρχιτέκτονες Παλάντ και Μαλίσεφ.


Βάσει την όψη του αποτελεί τον λιγότερο Πετρουπολιτανικό ναό της πόλης. Τα περισσότερα τμήματά του είναι χτισμένα σε ευρωπαϊκό ύφος.Ο ναός υψώθηκε προς τιμή της Αναστάσεως του Σωτήρος αλλά είναι γνωστός με ένα άλλο όνομα, ναός του Ρέοντος Αίματος. Αυτό επειδή αποτελεί μνημείο της πρώτης τσαρικής θυσίας της επαναστατικής τρομοκρατίας. Σε αυτό τον τόπο ο αυτοκράτορας Αλέξανδρος Β πληγώθηκε θανάσιμα από τους τρομοκράτες. 


Δεν είναι μόνο ναός μνημείο,αλλά και μια προσφώνηση στη μετάνοια. Ο αρχιτέκτονας δημιούργησε μια κοινή εικόνα του ναού, χρησιμοποιώντας όλα τα χαρακτηριστικά των καλύτερων ρωσσικών εκκλησιών του 16ου  και 17ου αιώνα, οι οποίες οικδομήθηκαν στο Γιαρσλάβ (μεγάλο γνωστό )και ιδιαίτερα το μεγάλο ναό του Αγ. Βασιλείου στο κέντρο της Μόσχας.



Ο αρχιτέκτονας συνέδεσε τις παραδοσιακές μορφές της ρωσικής διακόσμησης με τις καινούριες βάσεις της αρχιτεκτονικής δομής. Ο ναός αυτός αφομοιώνει, τις διακέκομένες με την εποχή του μεγάλου Πέτρου  παραδόσεις   της ρωσικπής αυτοκρατορικής τέχνης. ΄Λοι οι τρούλοι του ναού έχουν θολώδη μορφή και είναι σκεπασμένοι με επιχρύσωμα. Το ύψος του τρούλου μέχρι το σταυρό ανέρχεται στα 81 μέτρα. Ο αριμός αυτός δεν είναι τυχαίος. 



  Συμβολίζει την ημερομηνία του θανάτου του Αλεξάνδρου Β΄το 1881.ΟΙ τρούλοι είναι επιχρυσωμένοι με χάλκινα επιχρυσωμένα φύλλα. Η κύρια διακόσμηση της πρόσοψης είναι ένα πολυτελές ψηφιδωτό, η έκταση του ψηφιδωτού στο σύνολο υπερβαίνει τα 400m2.




Αν και θεμελιώθηκε τον Οκτώβριο του 1883, η ανέγερσή της ολοκληρώθηκε ύστερα από 25 χρόνια. Είκοσι διαφορετικά ορυκτά στο εσωτερικό της δημιουργούν όμορφες συνθέσεις, ενώ εξωτερικά χρησιμοποιήθηκε σμάλτο κοσμημάτων για να καλυφθούν οι πέντε τρούλοι επιφάνειας 1.000 τ.μ., κεραμικά πλακίδια, μωσαϊκές εικόνες αγίων στους ακρότοιχους από πορσελάνη και ψηφιδωτά των διασημότερων ρώσων καλλιτεχνών που συνολικά καλύπτουν 7.000 τ.μ. και ένα κωδωνοστάσιο ύψους 20 μέτρων. Αξίζει να σημειωθούν οι επιτοίχιες 20 πλάκες νορβηγικού γρανίτη όπου αναφέρονται τα σημαντικότερα γεγονότα της βασιλείας του Αλεξάνδρου Β'.

Η γέφυρα των Λεόντων

 

Ακριβώς απέναντι από τον ναό Αναστάσεως βρίσκεται μια πολύ επιβλητική γέφυρα, αυτή των φτερωτών λεόντων. Τα χρώματά τους είναι τόσο έντονα και δημιουργούν μια ξεχωριστή αντίθεση με τα γύρω κτίρια.





Peterhof

Η πρώην θερινή κατοικία των τσάρων και ρωσική απάντηση στις Βερσαλλίες βρίσκεται 30 χλμ. δυτικά της πόλης, ενώ οι κήποι της με τα σιντριβάνια φημίζονται ως από τα ομορφότερα του κόσμου. Υστερα από ένα ταξίδι του στις Βερσαλλίες ο Μέγας Πέτρος αποφάσισε ότι χρειάζεται ένα ανάκτορο αντάξιο σε έναν μεγάλο μονάρχη όπως εκείνος.


Το Peterhof είναι ανάμεσα σε πολλά προαστιακά συγκροτήματα τα οποία διαμορφώνουν ένα μαργαριταρένιο κολλιέ της Πετρούπολης. Το σημαντικότερο όπου οικδομήθηκε το πρώτο τέταρτο του 18ου αιώνα  ως επίσημο εξοχικό της αυτοκρατορικής αυλής. Ο πρώτος αρχιτέκτονας του συγκροτήματος παραμένει άγνωστος. Ολόκληρο το σχέδιο βασιζόταν σε σχεδιάσματα του μεγάλου Πέτρου. 

Κατά τη διάρκεια του πρώτου μέσου του 18ου αιώνα το ανάκτορο ανανεωνόταν μερικές φορές και ολοκληρώθηκε με τη συμμετοχή του ακούραστου Ραστρέλι οποίος διατήρησε την εξωτερική εμφάνιση του κτριρίου, χαρακτηριστική για την εποχή του Πέτρου. Πόσες κιονοστιχίες που συνέδεσαν το ανάκτορο με τις πλευρικές πτέρυγες.Οι κιονοστίχίες είναι στολισμένες με φανταχτερούς τρούλους. Ένα ωραίο ανάκτορο με ωραίο όνομα mon plaisir, βρίσκεται στην παραλία του φιλανδικού κόλπου.Τον τόπο αυτό προσδιόρισε ο ίδιος ο Πέτρος γιατί από εκεί φαίνονταν άριστα τα πλοία που πέρναγαν στον κόλπο. Η Αικατερίνη η 2η επίσης αγαπούσε το mon plaisir και συχνά περνούσε όλο το καλοκαίρι εκεί. 




Στο Peterhof βρίσκεται και το πρώτο στη Ρωσία Ermitage.Aυτό το μικρό παλατάκι βρίσκεται σαν ένα νησάκι περικυκλωμένο με τάφρο. Το παλατάκι αυτό οικοδομήθηκε για να φιλοξενεί οικογενειακές γιορτές και να φιλοξενεί φίλους.







Φυσικά τη κύρια διακόσμηση του Peterhof αποτελούν τα συντριβάνια τα οποία αριθμούνται στα 144. Ο ιδιαίτερος υδραγωγός μήκους 40χιλιομέτρων μεταφέρει το νερό σε ολόκληρο το σύστημα των συντριβανιών. Το χαρακτηριστικό τους είναι ότι λειτουργούν χωρίς αντλίες ή άλλα κατασκευάσματα. ΄Αλλα μεγάλα, άλλα μικρά, άλλα σοβαρά, άλλα αστεία διασκεδάζουν παιδιά αλλά και ενήλικες. Δυο φορές το χρόνο οι κάτοικοι της Πετρούπολης επισκέπτονται το peterhof στις γιορτές της έναρξης και κλεισίματος των συντριβανιών. Όποιος δει αυτό το υπέροχο θέαμα δεν θα το ξεχάσει ποτέ.





Ηδη οι κήποι διαμορφώνονταν κατά τη βασιλεία του Μεγάλου Πέτρου το 1710 και εκτείνονται σε 300 εκτάρια ως τις ακτές του κόλπου της Φινλανδίας. Στο κέντρο των κήπων βρίσκεται ο Μεγάλος Καταρράκτης με 64 σιντριβάνια που στολίζουν 37 επίχρυσα αγάλματα. Ανάμεσά τους το διάσημο σιντριβάνι με το σύμπλεγμα «Ο Σαμψών που σκοτώνει το λιοντάρι», το οποίο συμβολίζει τη νίκη των Ρώσων εναντίον των Σουηδών στην Πολτάβα το 1709.















Εδώ σας περιμένουν ατελείωτοι περίπατοι. Η επίσκεψη θα σας δώσει ξεχωριστή φρεσκάδα και αναζωογόνηση. Ιδανικό για γονείς αλλά και παιδιά που μπορούν να απολαύσουν και τα παιχνίδια με τα συντριβάνια. Ι

 








Το Μεγάλο Ανάκτορο που σχεδίασε ο Ζαν Πατίστ λε Μπλοντ με κήπους σε γαλλικό και εγγλέζικο στυλ χρειάστηκε πάνω από 5.000 εργάτες δουλοπάροικους και στρατιώτες να εργαστούν σκληρά υπό την καθοδήγησή του, ώστε το 1721 να ολοκληρωθεί το πρώτο ανάκτορο των σχεδίων. Με θέα στη Βαλτική, το Πέτερχοφ με το Μεγάλο Παλάτι και τα 20 περίπτερα ανακαινίστηκε πριν από λίγα χρόνια στο εσωτερικό του σε μια προσπάθεια αποκατάστασης στην αρχική του μορφή, πριν από τις τεράστιες καταστροφές του πολέμου. Καταπληκτικοί οι κήποι των ανακτόρων με τα μπρούντζινα γλυπτά αγάλματα και τα σιντριβάνια.







Ναός αγ. Πέτρου και Παύλου

Μερικά μόλις χιλιόμετρα έξω από το Πέτερχοφ θα συναντήσετε τον πανέμορφο ναό αγ. Πέτρων και Παύλου. Αξίζει να τον επισκεφθείτε.

 




Ναυπηγείο του Ζαχάροφ


Αποτελεί ένα τέλειο δείγμα του Ρώσικου κλασικισμού  Ο ταλαντούχος αρχιτέκτονας με την εξαιρετική δεξιοτεχνία, κατάφερε να χρησιμοποιήσει τους κόλπους και του κανόνες της αρχαίας ρωσικής αρχιτεκτονικής.Την κύρια διακόσμηση αποτελεί ο κομψός πύργος με τον οβελίσκο. Το χαμηλότερο τμήμα του παρουσιάζει ένα κύβο με μια αψίδα στην είσοδο. Πάνω στις γωνίες εγκαταστάθηκαν οι πέτρινες φιγούρες των  στρατηγών και ηρώων. Το δεύτερο επίπεδο που επίσης αποτελεί ένα κύβο, δύο φορές μικρότερο από τον πρώτο,κοσμήται από μια λαμπρή κομψή κιονοστιχία 28 κιόνων και αγαλμάτων επάνω τους., τα οποία αντιπροσωπεύουν τα τέσσερα στοιχεία της φύσης. Ο πύργος με τον επιχρυσωμένο τρούλο και το φανάρι, αποτελεί μια βάση του οκτάπλευρου επιχρυσωμένου οβελίσκου με ένα μύλο, μια κορώνα και ένα ιστιοφόρο στην κορυφή του. Τα μεγέθη αυτών των διακοσμημάτων δεν άλλαξαν από τους καιρούς του Πέτρου. Την αρχικεκτονικη του πλοίου (2x1) συγκρίνουν με τη μουσική. Το ναυπηγείο αποτελεί μια  πομπώδη πέτρινη συμφωνία με ήπια και αργά μέρη.


Φρούριο Αγ. Πέτρου και Παύλου

Ουσιαστικά αυτό το φρούριο, ήταν η αρχή του ταξιδιού όταν επισκέυθηκα την Πετρούπολη. Όμως λόγω του καιρού η απόδοση δεν ήταν καλή και είπα να το αφήσω για το τέλος.



Το φρούριο το οποίο θεμελιώθηκε στις 16 Μαϊου 1703 στο νησάκι Ζαγιεττσι Λάγιεβιτς (λαγονήσι) εντός του Νεβά. Πήρε το όνομα St. Peterbourgh στις 29 Ιουνίου την γιορτή των αποστόλων Πέτρου και Παύλου την ήμερα της ονομαστικής εορτής του ρώσου Τσάρου μεγάλου Πέτρου. Τη δεκαετία του 30 η πόλη ονομάστικε σε St. Petersburg. O ίδιος ο Πέτρος ονόμαζε την πόλη των ονείρων του Paradise στην αρχική ιστορία του τόπου η πόλη ονομαζόταν Πετρόπολη. Με τη ρωσική προφορά η λέξη άλλαξε σε πετερ-πολ ή πίτερπολ. Ο πρώτος δήμαρχος της πόλης Αλεξάντερ Ντανίλοβιτς την ονόμαστε υποκοριστικά πετρί. Τον εικοστό αιώνα η πόλη πήρε ονόματα Πέτρογκραντ και Λένινγκραντ.

Οικοδομήθηκε σε ένα από τα νησιά στο δέλτα του Νεβά. Οι μικρές διαστάσεις του νησιού επέτρεψαν να κτίσει το φρούριο και να μη μείνει περιττό έδαφος γύρω του, επομένως ο εχθρός δεν μπορούσε να πολιορκήσει εύκολα τα τείχη. Σαν αριστοκράτης φύλακας , υψώνεται και λάμπει στον γκρίζο ουρανό με τον επιχρυσωμένο οβελίσκο του ο ναός του Αγ. Πέτρου και Παύλου ο οποίος δημιουργήθηκε από το μεγάλο Πέτρο την ημέρα των γενεθλίων του στις 30 Μαϊου του 1714 και ολοκληρώθηκε επί της Άννας του Ιωάννη το 1833. Ο οβελίσκος του ναού δεν ακολουθεί τους κανόνες της ορθόδοξης Βυζαντινής οικοδόμησης. Ο ίδιος ο Πέτρος ζωγράφισε το σχήμα του ναού με το καμπαναριό και τον οβελίσκο.Χάρις στο καταπληκτικό ταλέντο του Ντομενίκο Ντερζίνι (αρχικτέκτονα του φρουρίου) η σκέψη του Πέτρου μεταμορφώθηκε σε ένα ιδιόρυθμο φαινόμενο της παγκόσμιας αρχιτεκτονικής. Ο οβελίσκος κορυφώνεται με τη φιγούρα του Αγγέλου, ο οποίος σταυρώνει την πόλη. Ο σταυρός βρίσκεται στο ύψος 122μ.Στο ναό βρίσκονται οι τάφοι όλων των αυτοκρατόρων από τον Πέτρο μέχρι και τον Αλέξανδρο τον 3ο. 


Στο τέλος του νησιού Βασίλετσκι απέναντι από το ναό του πλούτου ,υψώνονται δυο στήλες στολισμένες με πλώρες πλοίων, οι οποίες υπήρχαν κάποτε στη Ρωμαϊκή αγορά. Οι Ρωμαίοι με την πρώτη του ςνίκη επί θάλασσας εγκατέστησαν στην αγορά τις πλώρες από τα πλοία των εχθρών για να τις βλέπει το κοινό. Οι πλώρες αποτελούν σύμβολο τις κυριαρχίας στη θάλασσα και δεν είναι τυχαίο ότι στόλισαν ένα από τα πιο καταπληκτικά μέρη της Πετρούπολης.

Θυμηθείτε να πάτε απέναντι και στο μουσείο ιστορίας και λαογραφίας όπου θα εκπλαγείτε από τις συλλογές. Προσοχή αν θέλετε να βγάλετε φωτογραφίες χρειάζεστε ειδική άδεια. Όπως και στο Ermitage. 


Προτάσεις για γεύματα

Σε εικόνες σας παραθέτω κάποια αξιόλογα/διαφορετικά εστιατόρια με ξεχωριστή ατμόσφαιρα.







Με όνομα Εστιατόριο στα ρώσικα , εδώ θα βρείτε παραδοσιακές συνταγές σε ένα θα έλεγα μοναστηριακό λιτό και γλυκό περιβάλλον. Θα σας εκπλήξει δε το υπέροχο τσάι που προσφέρουν μετά το γεύμα.



Στο εστιατόριο Χριστόφορος, ουσιαστικά είναι σα να μπαίνετε στο κατάστρωμα πλοίου. Τα φαγητά είναι καλά προσεγμένα και για τους λάτρες του κρασιού υπάρχει μεγάλη ποικιλία.

 
Στο εστιατόριο Sadko που βρίσκεται πολύ κοντά στο κτίριο της όπερας, σερβιτόροι είναι φοιτητές της μουσικής σχολής. Μην εκπλαγείτε αν για χονευτικό τους ακούσετε να σας τραγουδούν κάποια άρια!
 
 

 Ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ στην Καταρίνα την τοπική ξεναγό μας για την ευγένεια και την εξυπηρετικότητά της.

Σε αυτό το ταξίδι που διήρκησε σχεδόν πέντε ημέρες, αισθάνομαι οτι απλά πήρα μια πολύ μικρή γεύση του πλούτου της τέχνης της πόλης αυτής. Αυτά που μοιράστηκα μαζί σας ήταν ειλικρινά λίγα μιας και το ταξίδι είχε επαγγελματικό χαρακτήρα.

Σας παροτρύνω εάν επισκευτείτε την πόλη να έχετε :
α. χρόνο
β.καλή παρέα
γ.καλό ξεναγό
δ.φωτογραφική μηχανή και τρίποδο.

Αξίζει η περιήγηση όλο το εικοσιτετράωρο.
Αξίζει το ταξίδι.


Aκολουθήστε τη παρέα μας με ένα Like στο Facebook ή αφήστε ένα σχόλιο παρακάτω. Η γνώμη σας μετράει.